Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kladno…

22. 07. 2014 16:33:30
Blíží se nám komunální volby, jinak řečeno, volby do městského zastupitelstva. A jak už to tak před volbami bývá, všechny strany se předhánějí s plány a studiemi toho, co by chtěli změnit. Z toho dojdeme k představě, jak by to za jejich účasti v městské radě vypadalo.

Krátce odbočím... musím podotknout, že mé dnešní ráno nebylo zrovna nejveselejší.
Když jsem si ale začal pročítat volební programy stran, které se budou snažit o přízeň voličů, natolik mne to pobavilo, že se na mé tváři objevil i úsměv. Ne na dlouho. Došlo mi, že jsem spíš za hlupáka, za kterého mě zřejmě mají. Přejdu k vysvětlení...

Budu se snažit o stručnost, ale obávám se, že i tak nepůjde o zrovna krátký článek.

Nebudu jmenovat jednotlivé strany, udělám spíše takový průřez programy. Všechny uvedené příklady mají navíc několik společných bodů.

- nikdo neříká, z čeho by se projekty měly financovat a jak tedy bude možné, bez zadlužení nás občanů, tyto projekty realizovat

- nikdo se neptá, zda o tyto projekty opravdu obyvatelé města stojí

- nikdo neříká, kdo se bude o provoz starat a kolik bude stát

- nikdo se nezabývá s efektivností těchto projektů

Je naprosto nereálné, že by bylo možno tyto projekty uskutečnit – jednoduše na to nejsou peníze. Jedna věc je říkat, co by se nám líbilo a druhá věc je říci, co jsme reálně schopni udělat.

Pojďme do toho...

AUTOBUSOVÉ NÁDRAŽÍ – PRO KLADEŇÁKY A V NOVÉM
Vizualizace architektonického řešení možné budoucí podoby autobusového nádraží, vypracované v rámci projektu Městské zásahy Kladno. Autor: Ing. arch. Václav Kruliš.

bus_nadhled1.jpg

Když si tedy představím funkčnost, pak projekt z hlediska bezpečnosti, dosti pokulhává. Dokáži si živě představit děti a dospělé, jak ráno ve spěchu kličkují mezi parkujícími automobily. Současná situace mi tedy přijde podstatně bezpečnější, než tato nová studie.
Je pravda, že na chvilku jsem si říkal „aspoň přibydou nová místa na parkování“ ... než mě ale napadla otázka, kdo by tam vlastně chtěl parkovat? Věřím, že autoři se nechali inspirovat letištěm v Ruzyni. Ale něco mi říká, že zde asi nebude potřeba zanechat své auto před odletem (pardon) cestou do práce v turistické třídě (na stojáka), nebo business class (sedadlo). Konkrétně v blízkosti žádná taková potřeba parkování ani není. Tím samozřejmě neříkám, že nějaký typ renovace současného autobusového nádraží, by nebylo na škodu. Ale hlavní silnice, která vede kolem „autobusáku“ je určitě akutnějším problémem.

CYKLISTÉ VE MĚSTĚ
Bike sharing - systém půjčování městských kol. Na čem je založený? Základem jsou stojany, na kterých jsou elektromagnetem přichycena kola v atypickém barevném i konstrukčním provedení, jež umožňuje jejich velmi snadnou identifikaci. Jakýkoliv zájemce si za mírný poplatek může kolo ze stojanu odemknout a dopravit se napříč městem. U libovolného dalšího stojanu kolo odloží a opět zamkne magnetem. Město by zajišťovalo servis, ostrahu a rozmisťování kol po městě.
bike.jpg

Opravdu obyvatele města nejvíce trápí, že si nemohou za poplatek půjčit od města kolo a jet na něm ráno do práce, či po úřadech? Netrápí je třeba náhodou více stav vozovek na Kladně? Je potřeba, aby město za naše peníze:
- nakoupilo stojany
- nakoupilo kola
- platilo někoho
- kdo se bude starat o to, aby kola byla pořád ve všech stojanech? Napadá mě, že více lidí bude jezdit jen jednosměrně (jestli vůbec) do centra, protože je to z kopce, tudíž obráceně bude jezdit asi málo kdo. Z čeho se bude financovat převoz kol po městě? Kdo bude financovat údržbu a opravy těchto kol? A co mi z toho plyne?
Nákup, provoz, převoz, opravy si zaplatíme z daní sami, stejně tak i pronájem, ze kterého se to bude spolufinancovat. Jestli je to tedy tak výdělečná činnost, pak se jí určitě chopí nějaká soukromá společnost. O tom silně pochybuji.

Další absurdity vezmu již zrychleně...

Kladno je vyhlášeno katastrofálním stavem silnic... A navrhované řešení? Z úžit a provést na nich „ostrůvky pro chodce“.

„ Budeme budovat lavičky na chodnících pro seniory a maminky s dětmi.“ - asi proto, že maminkám schází posezení u silnice s výhledem na své děti, kličkující mezi automobily.

Posílení parkovací kapacity, například výstavbou parkovacích domů na sídlištích, současně ale redukci některých nevhodných stání.“ - k tomu mě napadá při pohledu na současná sídliště, že vlastně ani nevím, kde by ty parkovací domy měli být? Schází mi místo ...
Jestli se počítá s výstavbou na nynějších parkovacích místech, nebude to znamenat, že se nijak dramaticky počet míst nezvýší?
A dnes parkování zdarma, se po té změní na parkování placené, bez možnosti výběru volby? Protože původní parkoviště je zrušené?

„Kladno potřebuje východní obchvat, jeho příprava je čistě v gesci magistrátu v následné spolupráci s krajem.“ - ano, to zajisté potřebuje, jen mě napadá spolupráce těchto dvou institucí, v Kladně - Švermově na silnici ve směru na Brandýsek, která po několik let, byla uzavřena – z toho cca rok a půl se nedělo nic, takže místní lidé se rázem ocitli „na samotě u lesa“ byť dříve žili u poměrně frekventované hlavní silnice...

„Vytvoříme zvláštní fond pro vlastníky domů, bytů a dalších nemovitostí na území města, ze kterého budeme poskytovat bezplatné a městem garantované půjčky na rekonstrukci, přestavby a úpravy za účelem bydlení.“ - panečku, tady už si to zaslouží poklonu. Jen by mě zajímalo, kde by pro toto Magistrát sehnal financování? Neměl jsem ani tušení, že Kladno je v takovém zisku...

Zavedeme pro seniory (včetně obyvatel domovů důchodců) systém elektrických tříkolek pro snadnější dopravu po městě se sítí veřejných dobíjecích míst, jak je tomu v jiných vyspělých městech ve světě.“
- tak u tohoto počinu, by mě zajímala konkrétnější představa projektu. Není mi zcela jasné, jestli si tyto tříkolky budou senioři kupovat, či půjčovat. Pominu raději i otázku bezpečnosti v provozu. Co mě ale nedá, je ta zmínka o veřejných dobíjecích místech. Když se totiž podíváte na technické parametry těchto pekelných strojů, zjistíte, že dojezd je 50km na jedno nabití a čas dobíjení je 4-6 hodin. Pro seniorské tříkolkáře „Hell's Angels“ tedy skutečně potřebná věc. Tuhle pohádku by šlo zakončit... a jestli tam neumřeli, nabíjejí se tam dodnes...

Zakončím to tou nejzajímavější kuriozitou „Vrátíme život do centra města – na pěší zónu a náměstí Starosty Pavla-víme jak: např. propojíme náměstí Starosty Pavla, hlavní třídu, medvědárium, zámeckou zahradu, náměstí Svobody a Sletiště elektrovláčkem.“ K tomu nic dodávat nebudu a plně ponechám na každém, ať si udělá úsudek sám.

Samozřejmě, že výstřelků je podstatně a podstatně více. Skutečné změny, s konkrétními problémy, však jaksi v programech k nalezení moc nejsou. Je to možná úsměvné, ze začátku mi to také pobavilo. Jenže pak mi došlo, jak se na nás naši budoucí městští zastupiteléí dívají. Co si o nás myslí, když si dovolí něco takového nám vůbec předhodit....

Autor: Vlastimil Švarc | úterý 22.7.2014 16:33 | karma článku: 9.52 | přečteno: 496x

Další články blogera

Vlastimil Švarc

USA vs Rusko… za všechno mohou Marťané

Znáte ten pocit, kdy se snažíte někomu vysvětlit svůj pohled, ale on jako by vlastně vůbec nevnímal? Ať dáváte sebelepší argument, on si stále jede tu svou, jakoby jste vůbec nic neřekli. Dle mého, jak to tak sleduji - jev opravdu častý. Já vím, že je to frustrující, ale ti lidé to ve většině případů myslí dobře a v dobré víře se svým názorem snaží ochránit všechny, včetně svých názorových odpůrců – samozřejmě před jejich domnělou hloupostí.

29.3.2015 v 23:12 | Karma článku: 18.56 | Přečteno: 509 | Diskuse

Vlastimil Švarc

Kam panenky, kam jdete …

Jsou místa, kde člověka napadají úvahy o podstatě světa, nových myšlenkách, či mu tam jen dojdou některé věci, které mu dříve prostě nedávaly smysl. Jsou to taková místa, která v člověku vyvolávají pocit, v němž vidí svou nicotnost vůči přírodě a jejím živlům. Nebo taková, kde se střetává vaše vědomí se spiritualitou, či něčím nadpozemským.

8.3.2015 v 9:00 | Karma článku: 8.60 | Přečteno: 358 | Diskuse

Další články z rubriky Politika

Jan Dvořák

Večer v oase klidu u paní Kancléřky (pohled do zákulsí )

Kancléřka ve svém pokojíku zařízeném ještě z dívčích let si právě pustila televizní zpravodajství. Komentátor tam připomíná nepříznivé dopady amerických protiruských sankcí na Evropu, a Německo zejména.

20.9.2017 v 10:26 | Karma článku: 5.66 | Přečteno: 123 | Diskuse

Vladislav Svoboda

ODS a ČSSD stvořili Babiše

Andrej Babiš rád napadá ODS a ČSSD s tím, že oni ho svou politikou stvořili. Nic není bližšího než tato pravda. Ale je jiná, než se nám snaží Andrej Babiš podsouvat.

20.9.2017 v 10:25 | Karma článku: 9.14 | Přečteno: 189 | Diskuse

Jan Řeháček

Ošidnost perspektivy

Chce-li malíř vměstnat na své plátno obraz 3D prostoru, neobejde se bez perspektivy. A potřebujeme ji i my, pokud chceme na plátno své mysli promítnout kolotání mnoha-dimensionálního světa. A to s sebou nese i jistá úskalí.

20.9.2017 v 9:09 | Karma článku: 5.59 | Přečteno: 95 | Diskuse

Honza Vranik

"No pasaran", slibuje občanům Prahy 2 starostka Jana Černochová.

Tak přátelé, aby tohle zase někdo nebral smrtelně vážně: rozhovor se starostkou Prahy 2 a "lídryní"pražské ODS pro nadcházející parlamentní volby Janou Černochovou je fiktivní, nicméně reflektuje některé reálie naší městské části.

20.9.2017 v 7:51 | Karma článku: 6.38 | Přečteno: 350 | Diskuse

Yekta Uzunoglu

Kurdexit

Dvaja imperialistický diplomati François-George Picot a Mark Sykes začali už od roku 1915, teda rok potom, ako začala I. svetová vojna spolupracovať na povojnovom pláne na pomoc k smrti "chorého muža na Bospore".

20.9.2017 v 7:13 | Karma článku: 5.88 | Přečteno: 107 | Diskuse
Počet článků 7 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 593
"Svět, je pro každého takový, jaký ve skutečnosti věří, že je....." - Vlastimil Švarc


Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.